cs-zaborze.pl
Sie? serwer?w cs

Poradniki - AMX Mod X 1.71

Erick - 2010-10-15, 13:34
Temat postu: AMX Mod X 1.71
Wst?p

Ca?o?? instalacji AMX Mod X sk?ada si? z kilku plik?w:

- cz??ci bazowej, wsp?lnej dla wszystkich serwer?w Half-Life.
- opcjonalnie pakietu dla danej modyfikacji - u nas Counter-Strike, nale?y nadpisa? istniej?ce pliki przy rozpakowywaniu.
- Plugin mo?na instalowa? r?cznie zar?wno na Linuxie, jak i Windows - nie jest to takie trudne.
- Dodatkowo istnieje automatyczny instalator (plik .exe) kt?ry powinien wi?kszo?ci os?b zainstalowa? ten dodatek na serwerze na platformie Windows.

Po wst?pnej instalacji trzeba skonfigurowa? ca?o?? - z edytowa? kilka plik?w - a to jest wsp?lne zar?wno dla Windows jak i Linuxa.


Instalacja AMX Mod X

Wymagania

- MetaMod, wi?c tak czy siak musisz mie? na serwerze zainstalowanego MetaMod'a co najmniej w wersji 1.19
Pliki

?ci?gamy Amx Mod X ze strony projektu http://www.amxmodx.org w dziale Download


Instalacja

Instalator Windows

Najlepiej skorzysta? z instalatora - jest to naj?atwiejsze i rekomendowane dla os?b niedo?wiadczonych, kt?re robi? to pierwszy raz

- Odpalamy instalator, instalujemy, odpalamy instalk? ju? w?a?ciwego AMXX'a i instalujemy go w wybranej opcji.
- Wypakowujemy do X:/Katalog_ze_STEAM/SteamApps/Nazwa konta/counter-strike/cstrike/ lub do X:/Katalog_z_HLDS/cstrike/ archiwum bazowe a p??niej archiwum z plikami do CS'a.

Linux i Windows

- Wypakowujemy archiwum bazowe a p??niej archiwum z plikami do obs?ugi CS'a do katalogu z HLDS.
- Umo?liwiamy dzia?anie Amx Mod X'a. Udajemy si? do addons/metamod, czyli do folderu gdzie zainstalowali?my wcze?niej MetaMod'a.
- Edytujemy plik metamod/plugins.ini, dopisujemy na samym dole linijk?:

Dla Windows:
win32 addons/amxmodx/dlls/amxmodx_mm.dll
Dla Linux:
linux addons/amxmodx/dlls/amxmodx_mm_i386.so

- Zapisujemy zmiany i opuszczamy plik.

Dodawanie Admin?w
- W celu utworzenia admina, wchodzimy do: addons/amxmodx/configs i edytujemy plik users.ini
- Standardowo zawarte s? w nim przyk?ady jak nale?y doda? admina.
-Poprawne konto wygl?da tak:

"nick|ip|steamid" "has?o" "flagi_dost?pu" "flagi_konta"

Flagi dost?pu

a - immunitet (gracz z t? flag? ma immunitet czyli nie mo?e by? kickowany, banowany, slapowany itp. Zaleca si? nie dawanie tej flagi nikomu. Co najwy?ej sobie (H@)).
b - rezerwacja slotu (gracz dostaje rezerwacje slotu)
c - amx_kick (admin z t? flag? mo?e kopa? ludzi z serwera).
d - amx_ban i amx_unban (admin z t? flag? mo?e banowa? i odbanowywac graczy)
e - amx_slay i amx_slap (admin z t? flag? mo?e slayowa? i slapowa? graczy)
f - amx_map (admin z t? flag? mo?e zmienia? map?
)
g - amx_cvar (admin z t? flag? mo?e zmienia? ustawienia serwera [nie wszystkie!])
h - amx_cfg (admin z t? flag? mo?e uruchamia? configi serwera)
i - amx_chat (admin z t? flag? mo?e u?ywa? kolorowych napis?w)
j - amx_vote (admin z t? flag? mo?e uruchamia? glosowania)
k - dost?p do sv_password (admin z t? flag? mo?e ustawi? has?o na serwerze)
l - dost?p do amx_rcon (admin z t? flag? mo?e wykonywa? polecenia na konsoli samego serwera poprzez amx_cvar)
m - w?asny poziom A
n - w?asny poziom B
o - w?asny poziom C
p - w?asny poziom D - (Flagi te s? u?ywane przez dodatkowe pluginy. Poziom A ma najni?szy priorytet, poziom H najwy?szy.)
q - w?asny poziom E
r - w?asny poziom F
s - w?asny poziom G
t - w?asny poziom H
u - menu access (admin z t? flag? mo?e u?ywa? menu)
z - u?ytkownik (flaga do oznaczenia NIE admin, zwyk?ego u?ytkownika)

Flagi konta

a - roz??cz gracza przy podaniu z?ego has?a
b - tag klanowy
c - u?ytkownik na STEAMID
d - u?ytkownik na IP
e - has?o do konta nie jest sprawdzane (wymagany jest tylko nick / ip / steamid admina)


Przyk?ady

"192.168.0.10" "haslo" "abcdefghijklmnopqrstu" "ad"
Admin jest dany na IP:192.168.0.10 oraz dodatkowo sprawdzane jest has?o. Przy b??dnym ha?le gracz zostanie wykopany z serwera.

"192.168.0.15" "" "abcdefghijklmnopqrstu" "de"
Admin dany jest na IP:192.168.0.15 Has?o nie jest wymagane. Ka?dy gracz z tego IP dostanie uprawnienia admina.

"STEAM_0:0:000000" "haslo" "abcdefghijklmnopqrstu" "ac"
Admin dany jest na STEAMID oraz wymagane jest has?o.

"nick_admina" "haslo" "abcdefghijklmnopqrstu" "a"
Admin dany jest na nicka oraz wymagane jest has?o. Aby admin dosta? swoje uprawnienia musi mie? has?o w configu (patrz ni?ej) oraz musi mie? nicka na jakiego nadano mu admina (wielko?? liter jest wa?na!).

Adminom, kt?rych dost?p wymaga has?a do zalogowania si? ka?emy do configa dopisa?:
setinfo _pw "haslo"

has?o - to, kt?re podali?my przy tworzeniu konta admina.

Konfiguracja amx.cfg

- Metoda logowania graczy w amxx
o 0 - wy??cza logowanie - gracze nie s? sprawdzani i adminy nie dzia?aj?
o 1 - tryb normalny - gracze b?d?cy zapisani w users.ini dostan? mo?liwo?? u?ycia przydzielonych im komend
o 2 - kopie wszystkich graczy nie zapisanych w users.ini
amx_mode 1

- Pokazywanie aktywno?ci admin?w
o 0 - wy??czona - nie b?dzie napisane w grze ze admin co? zmieni?, wkopa? kogo? itd.
o 1 - bez nick?w - w grze b?dzie napisane np. "ADMIN: wykopa? xxx" itd.
o 2 - z nickami - w grze b?dzie napisane np. ADMIN yyy: wykopal xxx" itd.

amx_show_activity 2

- Tutaj jest napis przesuwaj?cy si? na dole ekranu. Ostatnia warto?? to czas w sekundach co ile ma si? napis pojawia?

amx_scrollmsg "Witaj na %hostname% -- Na serwerze u?ywany jest AMX Mod X" 600

Napisy pojawiaj?ce si? na ?rodku ekranu co jaki? czas. Ostatnie 9 cyfr jest to kolor napisu w formacie RRRGGGBBB. S? to warto?ci trzech kolor?w: czerwonego, zielonego i niebieskiego. Mo?na je wsi??? np z mspaint'a.

amx_imessage "Grasz
teraz na %hostname%" "000255100"
amx_imessage "Na serwerze zainstalowano AMX Mod Xn Odwied? stron? projektu: http://www.amxmodx.org" "000100255"

Cz?stotliwo?? (w sekundach) pojawiania si? napis?w na ?rodku ekranu

amx_freq_imessage 180

-Czas (w sekundach) co ile gracze mog? napisa? wiadomo?? na say'u. Zapobiega spamowi w grze
.

amx_flood_time 0.75

Ilo?? zarezerwowanych slot?w (aby dzia?a?o musi by? w??czony odpowiedzialny plugin za to)

amx_reservation 0

Wy?wietlanie czasu do ko?ca mapy (automatyczne)
o a - pokazuje bia?y tekst
o b - u?ywa g?osu
o c - nie u?ywa s?owa "remaining" (tylko w przypadku u?ycia g?osu)
o d - nie dodaje s??w "hours/minutes/seconds" (j/w)
o e - pokazuje/m?wi je?eli obecny czas jest mniejszy ni? czas zadany

amx_time_display "ab 1200" "ab 600" "ab 300" "ab 180" "ab 60" "bcde 11"

- Gdy zostanie u?yte "say thetime" lub "say timeleft" u?ywany jest g?os by poda? aktualny czas/pozosta?y czas

amx_time_voice 1

- Minimalny czas (w sekundach) jaki musi up?yn?? od poprzedniego g?osowania aby zacz?? nowe

amx_vote_delay 10

Jak d?ugo b?dzie trwa?o g?osowanie (w sekundach)

amx_vote_time 10

- Wy?wietlaj odpowiedzi na g?osowania

amx_vote_answers 1

-Wymagana ilo?? g?os?w aby g?osowania przesz?y (0.40 = 40%). Maksimum jest 1 czyli 100%

amx_votekick_ratio 0.40
amx_voteban_ratio 0.40
amx_votemap_ratio 0.40
amx_vote_ratio 0.02

Maksymalny czas o jaki mapa mo?e zosta? przed?u?ona (w minutach)

amx_extendmap_max 90

- O ile czasu mapa mo?e by? przed?u?ona (w minutach) po g?osowaniu

amx_extendmap_step 15

- Metoda ?ledzenia graczy na potrzeby statystyk
o 0 - przez nick
o 1 - przez SteamID
o 2 - przez IP

csstats_rank 1

- Maksymalny rozmiar pliku ze statystykami


csstats_maxsize 3500

- Czy klienci mog? sobie ustawi? inny j?zyk ni? serwer. 1 - Tak 0 - Nie

amx_client_languages 1

Kompilacja Plugin?w[/b]

[b]Przez kompilator z AMXX

- ?r?d?a plugin?w (czyli pliki z rozszerzeniem .sma)umieszczamy w katalogu
addons/amxmodx/scripting/
//Np. chcemy skompilowa?/przekompilowa? plugin nazwa_pluginu.sma
- W zale?no?ci od posiadanego systemu operacyjnego robimy tak:

Windows

- Po prostu odpalamy plik compile.exe i czekamy a? wszystkie pluginy si? skompiluj?. Skompilowane pliki zapisuj? si? w podkatalogu addons/amxmodx/compiled. Teraz wystarczy wszystkie potrzebne nam pluginy przenie?? do katalogu addons/amxmodx/plugins.

Linux

- Tutaj sprawa wygl?da podobnie jak pod Windows, tylko ?e uruchamiamy plik compile.sh. Reszta wygl?da identycznie jak dla Windows.

Ok. Jak ju? si? skompilowa?o wchodzimy do podkatalogu compiled wynajdujemy w nim nasz plugin.amxx i kopiujemy go do katalogu plugins naszego AMXX'a. Teraz (je?eli jest to nowy plugin) trzeba go dopisa? do plugins.ini.

Przez WEBCompiler

- Znajduj? sie tam dwa pola
Upload .sma file
- Jest to pole do wczytania pliku .sma od nas z dysku.
Wybieramy Przegl?daj, wybieramy plik, cykamy na Compile i po chwili mamy stron? o tytule
Your plugin successfully compiled!
a pod tym wpis, ?e nasz link b?dzie aktywny przez 10 minut. Klikamy w nasz link i ?ci?gamy plik .amxx

- Drugie pole to:
If you want, you can also paste plugin source code into the box below:

-Jest to pole do wklejenia samego kodu interesuj?cego nas pluginu.

- W okienku: "Plugin short name:" podajemy nazw? naszego pluginu (skr?cona, nazwa pliku wyj?ciowego). W du?ym polu wklejamy nasz kod i klikamy na Compile.

- W obu wypadkach nale?y zapisa? pliki amxx w addons/amxmodx/plugins/

- Nie zapomnijmy doda? nowych plugin?w do plugns.ini w amxx!

Dodawanie/Usuwanie Plugin?w

Dodawanie plugin?w

-Otwieramy do edycji plik addons/amxmodx/configs/plugins.ini i dopisujemy przewa?nie na jego ko?cu:
nazwa_pluginu.amxx
Gdzie nazwa_pluginu to nazwa pluginu jaki chcemy doda?. Nale?y pami?ta? ?eby plugin si? za?adowa? musi si? znajdowa? w podkatalogu plugins oraz musz? by? za?adowane wymagane modu?y..

Wy??czanie/Usuwanie plugin?w

-Szukamy nazwy pluginu kt?ry chcemy wywali? lub tylko czasowo usun?? np. antiflood.amxx. Aby tylko wy??czy? plugin na pocz?tku linijki gdzie si? znajduje dopisujemy ; (?rednik). Teraz tylko trzeba zapisa? plik i po zmianie mapy na serwerze nie mamy pluginu. Aby go z powrotem przywr?ci? wywalamy sprzed jego nazwy ?rednik.

Kolejno?? plugin?w

-Czasem pluginy potrafi? wykonywa? komendy tak, ?e blokuj? wykonywanie dalszych plugin?w albo nie dzia?aj? poprawnie. Najcz??ciej zdarza si? to z pluginami reaguj?cymi na komendy say. Zauwa?cie, ?e je?li wstawimy plugin pausechat po pluginie floodprotect to w ostateczno?ci nie b?dziemy w stanie rozmawia? podczas pauzy w meczu

- To samo si? tyczy, je?li kilka plugin?w korzysta z tej samej komendy - s? dodatki loguj?ce wykonywanie pewnych komend i nic wi?cej nie robi?ce.
- Warto czyta? instrukcje wewn?trz zip?w czy plik?w .sma, aby upewni? si? czy wa?na jest kolejno?? pluginu w plugins.ini

Pluginy a Modu?y

Najnowsza wersja

-Dosy? cz?sto zdarza si? ?e po dodaniu jakiego? nowego pluginu ten si? nie ?aduje mimo i? jest dobrze dodany. Wtedy najprawdopodobniej nie mamy w??czonego modu?u wymaganego przez plugin.
-Gdy mamy najnowsz? wersje AMX Mod X (1.71) nie ma najmniejszego problemu z okre?leniem jakiego modu?u brakuje, wystarczy wej?? do katalogu z logami amxx'a (addons/amxmodx/logs) i otwieramy ostatni log.
-Powinni?my znale?? co? takiego:
L 02/31/2005 - 00:00:00: [AMXX] Plugin "jakis_plugin.amxx" failed to load: Module "cstrike" required for plugin. Check modules.ini.

- W tym momencie ju? wiadomo, ?e nie mamy uruchomionego modu?u cstrike. Nie pozostaje ju? nic poza uruchomieniem go (patrz dalej).

Starsze wersje

- Wszystko ?adnie, pi?knie ale co je?li mamy nieco starsz? wersje AMXX'a? Niestety w starszych wersjach trzeba si? troszk? wysili? aby znale?? brakuj?cy modu? - trzeba zajrze? do ?r?d?a pluginu.

-Pluginy (?r?d?a) zbudowane s? przewa?nie w nast?puj?cy spos?b:
/*
* Tutaj jaki? komentarz odno?nie pluginu,
* jego opis, wersja, lista dost?pnych komend,
* lista zmian, itp. itd.
*/

#include <amxmod>
#include <amxmisc>

w?a?ciwy kod pluginu
- Nas interesuje tylko to co znajduje si? po #include. Ta nazwa pomi?dzy znakami mniejszo?ci i wi?kszo?ci jest nazw? modu?u niezb?dnego do dzia?ania pluginu. Dodatkowe linie podaj? nam te? jakiego innego modu?u mo?emy si? spodziewa?.
- Oto opis jaki include odpowiada za jaki modu?:
#include <amxmodx> <<----- Plugin korzysta z standardowej biblioteki czyli amxmodx. Nie trzeba ?adnego dodatkowego modu?u.
#include <amxmisc> <<----- j/w
#include <file> <<----- j/w
#include <string> <<----- j/w
#include <vault> <<----- j/w (?)
#include <regex> <<----- Plugin wymaga do dzia?ania modu?u regex
#include <sockets> <<----- Plugin wymaga do dzia?ania modu?u sockets
#include <engine> <<----- Plugin wymaga do dzia?ania modu?u engine
#include <cstrike> <<----- Plugin wymaga do dzia?ania modu?u cstrike
#include <dbi> <<----- Plugin wymaga do dzia?ania kt?rego? z modu??w mysql, pgsql, mssql lub sqlite w zale?no?ci od posiadanej wersji bazy SQL. Najcze?ciej jest to MySQL.
#include <fun> <<----- Plugin wymaga do dzia?ania modu?u fun
#include <fakemeta> <<----- Plugin wymaga do dzia?ania modu?u fakemeta
#include <geoip> <<----- Plugin wymaga do dzia?ania modu?u geoip
#include <array> <<----- Plugin wymaga do dzia?ania modu?u array
#include <csx> <<----- Plugin wymaga do dzia?ania modu?u csx

Dodawanie/Usuwanie Modu??w

- Skoro ju? wiemy jakie modu?y s? nam potrzebne do dzia?ania mo?emy przyst?pi? do pracy.
Otwieramy do edycji plik addons/amxmodx/configs/modules.ini, odszukujemy w nim sekcje z odpowiednim modu?em (np. geoip)
---------------------------------------------
GeoIP - determines the country of ip adresses
---------------------------------------------
geoip_amxx_i386.so
geoip_amxx.dll
geoip_amxx_amd64.so

- Jak wida? mamy przed nazwami plik?w z modu?ami ?redniki, oznacza to ?e AMXX traktuje te linie jako komentarze (czyli ignoruje je). Aby w??czy? modu? trzeba usun?? ?rednik sprzed odpowiedniego pliku. Dla Windows b?dzie to plik z rozszerzeniem dll
---------------------------------------------
GeoIP - determines the country of ip adresses
---------------------------------------------
geoip_amxx_i386.so
geoip_amxx.dll
geoip_amxx_amd64.so

- Dla Linuxa pracuj?cego na zwyk?ym procesorze 32bitowym b?dzie plik *i386.so
---------------------------------------------
GeoIP - determines the country of ip adresses
---------------------------------------------
geoip_amxx_i386.so
geoip_amxx.dll
geoip_amxx_amd64.so

-Dla systemu Linux pracuj?cego na 64bitowym procesorze AMD b?dzie to plik *amd64.so
---------------------------------------------
GeoIP - determines the country of ip adresses
---------------------------------------------
geoip_amxx_i386.so
geoip_amxx.dll
geoip_amxx_amd64.so

- Teraz po zapisaniu pliku i zmianie mapy na serwerze modu? powinien si? w??czy?.

Je?li nie chcesz za ka?dym razem wchodzi? w konsol? i wpisywa? 'amxmodmenu' zr?bmy sobie binda. Dla tych, co sami nie potrafi? z jaki? powod?w: Do pliku config.cfg (edytujemy w Notatniku) w folderze cstrike dopisujemy:
bind "znak" "amxmodmenu"
gdzie znak to litera/cyfra na klawiaturze, np. F12

By WASKI <angel> Edit by Parad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group